noscript image for google
<h2>«Διά χειρός»</h2><p>Σχολή Αγιογραφίας «Διά χειρός» της Ἱεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος</p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.sxoliagiografiasdiaxeiros.gr/more.php?l=el' >Περισσότερα...</a></div> <h2>Πρόγραμμα Σπουδών</h2><p>τιτλε</p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.sxoliagiografiasdiaxeiros.gr/more2.php?l=el' >Περισσότερα...</a></div>
Previous Next
Κανονισμός Λειτουργίας Σχολής

«ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ»
Σχολή Αγιογραφίας  της Ἱεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος


Κανονισμός Λειτουργίας Σχολής
 

Σύστασις εἰς τήν Ἱεράν Μητρόπολιν Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Ἱδρύματος ὑπό τήν ἐπωνυμίαν: «ΣΧΟΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ «ΔΙΑ ΧΕΡΟΣ» Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α Π Ο Φ Α Σ Ι Σ Ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἔχουσα ὑπ’ ὄψιν:

1. Τίς διατάξεις τῶν ἄρθρων 1 παράγρ. 4, 29, παράγρ. 2, 59, παράγρ. 2 καί 67 τοῦ ν. 590/1977 «περί Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος».

2. Τίς διατάξεις τοῦ ἄρθρου 20 τοῦ ὑπ’ ἀριθμόν 1/1969 Κανονισμοῦ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου (ΦΕΚ 18 τεῦχ. Α/11-9-1970).

3. Τάς ὑποχρεώσεις τῆς Ποιμαινούσης Ἐκκλησίας τάς ἀπορρεούσας ἐκ τῶν Εὐαγγελικῶν Ἐπιταγῶν, τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί τῶν νόμων τοῦ Κράτους πρός τό Χριστεπώνυμον τῆς Ἐκκλησίας πλήρωμα.

4. Τάς ὑφισταμένας κοινωνικάς καί πνευματικάς ἀνάγκας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ.

5. Τήν ὑπἀριθμ. πρότασιν τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ κ.κ. Ἰγνατίου.

6. Τήν ἀπό Γνωμοδότησιν τοῦ Νομικοῦ Γραφείου τῆς Νομικῆς Ὑπηρεσίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

7. Τήν ἀπό Ἀπόφασιν Αὐτῆς. Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ε Ι Συνιστᾶ εἰς τήν Ἱεράν Μητρόπολιν Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἐκκλησιαστικόν Ἵδρυμα ὑπό τήν ἐπωνυμίαν: «ΣΧΟΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ «ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ», τό ὁποῖον θά λειτουργεῖ ὡς ἐξηρτημένη Ὑπηρεσία τοῦ Νομικοῦ Προσώπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ, μή κερδοσκοπικοῦ χαρακτῆρος, ὑπό τόν ἔλεγχον καί τήν ἐποπτείαν αὐτῆς, καί θά ἑδρεύει εἰς τόν Βόλον Μαγνησίας, εἰς κτίριον ἐπί τῆς ὁδοῦ Ἁγίου Νικολάου, ἀριθμ. 108.

Ἡ ὀργάνωσις, διοίκησις, διαχείρισις καί λειτουργία τοῦ Ἱδρύματος θά διέπεται ἀπό τάς διατάξεις τοῦ ἑπομένου Κανονισμοῦ: ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙ ΣΥΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑΝ «ΣΧΟΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ «ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ» ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΛΜΥΡΟΥ


Ἄρθρο 1

Σύσταση - Ἐπωνυμία - Ἕδρα – Σφραγίδα

1. Συστήνεται στήν Ἱεράν Μητρόπολιν Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἐκκλησιαστικό Ἵδρυμα μέ τήν ἐπωνυμία «Σχολή Βυζαντινῆς Ἁγιογραφίας «Διά χειρός».

2. Ἕδρα τῆς Σχολῆς εἶναι ὁ Βόλος, ὁδός Ἁγίου Νικολάου, ἀριθ. 108. Παραρτήματα τῆς Σχολῆς θά μποροῦν νά ἱδρυθοῦν ὁπουδήποτε ἀλλοῦ ἐντός τῶν ὁρίων τῆς Μητροπόλεως Δημητριάδος.

3. Ἡ Σχολή ἀποτελεῖ ἀποκεντρωμένη ὑπηρεσία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος, μέ οἰωνεί διαχειριστική αὐτοτέλεια καί μή κερδοσκοπικό χαρακτήρα.

4. Ἡ Σχολή ἔχει δική της σφραγίδα, ἡ ὁποία ἀποτελεῖται ἀπό δύο ἐπάλληλους καί ὁμόκεντρους κύκλους, καί φέρει στό κέντρο τήν παράστασιν τοῦ Ἱεροῦ Μανδηλίου. Στόν ἐξωτερικό κύκλο ἀναγράφονται οἱ λέξεις: «Ἱερά Μητρόπολις Δημητριάδος" καί στόν ἐσωτερικό κύκλο οἱ λέξεις: «Σχολή Βυζαντινῆς Ἁγιογραφίας «Διά χειρός».


Ἄρθρο 2

Σκοποί καί μέσα

1. Σκοποί τῆς Σχολῆς εἶναι: Ἡ ἄρτια καί ὁλοκληρωμένη ἐκμάθηση τῆς τέχνης τῆς Ἁγιογραφίας μέ ὅλους τούς παραδοσιακούς καί ὀρθοδόξους τρόπους καί μέ τίς σχολές πού ἀναπτύχθηκαν κατά τή μακραίωνη ἀνάπτυξη καί πορεία της. Ἡ κατανόηση αὐτῆς τῆς τέχνης εἰκαστικά καί θεολογικά. Ἡ γνώση βασικῶν στοιχείων τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, φυσική συνέχεια τοῦ ὁποίου εἶναι ἡ Ἁγιογραφία. Ἡ ὑλοποίηση, ἡ ὀργάνωση καί λειτουργία ἐκθετηρίου ἱερῶν εἰκόνων καί κειμηλίων στά ὅρια τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ.

2. Ἡ ὑλοποίηση Ἐθνικῶν καί Εὐρωπαϊκῶν προγραμμάτων, ὡς καί κοινοτικῶν πρωτοβουλιῶν. Ἡ συνεργασία μέ τούς Ο.Τ.Α Α΄ καί Β΄ Βαθμοῦ, μέ τήν Περιφέρεια Θεσσαλίας, ὅπως καί ἡ σύναψη προγραμματικῶν συμβάσεων καί συνεργασιῶν τόσο μέ φορεῖς τοῦ Δημοσίου καί τοῦ εὐρύτερου Δημοσίου τομέα, ὅσο καί τῆς Αὐτοδιοικήσεως Α΄ καί Β΄ Βαθμοῦ ἤ τοῦ Ἰδιωτικοῦ τομέα σέ Ἐθνικό καί Διεθνές ἐπίπεδο.

3. Γιά τήν ἐκπλήρωση τῶν σκοπῶν τῆς Σχολῆς θά ἀπαιτηθεῖ ἡ ὑπεύθυνη διδασκαλία τῶν ἐπιμέρους μαθημάτων, ἡ ὀργανωμένη λειτουργία αὐτῆς, ἡ συνεργασία μέ ἄλλους πολιτιστικούς φορεῖς καθώς καί μέ ὅποιο ἄλλο μέσο κριθεῖ κατάλληλο ἀπό τή Διοίκηση τῆς Σχολῆς. 


 
 

Ἄρθρο 3

Διοίκηση τῆς Σχολῆς

1. Ἡ Σχολή λειτουργεῖ ὑπό τήν ἐπίβλεψη καί ἐποπτεία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ καί διοικεῖται ἀπό Πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο. Πρόεδρος τῆς Σχολῆς εἶναι ὁ ἑκάστοτε Μητροπολίτης Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ, ἀναπληρούμενος ἀπό τόν νόμιμο ἀναπληρωτή του. Τά ἄλλα μέλη τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου, μεταξύ τῶν ὁποίων περιλαμβάνεται καί ὁ Διευθυντής τῆς Σχολῆς, διορίζονται ἀπό τό Μητροπολίτη γιά θητεία δύο (2) ἐτῶν. Τό ἀξίωμα τῶν μελῶν τοῦ Δ.Σ. εἶναι τιμητικό καί ἄμισθο, ἐνῶ οἱ διορισθέντες μποροῦν νά ἐπαναδιορισθοῦν.

2. Μέλη τοῦ Δ.Σ., τά ὁποῖα δέν ἀνταποκρίνονται στά καθήκοντά τους ἤ κωλύονται στήν ἄσκησή τους ἤ δέν ἐπιδεικνύουν ἐν γένει ἐνδιαφέρον γιά τήν ἐκτέλεσή τους ἤ προβαίνουν σέ ἐνέργειες, πού ἔρχονται σέ ἀντίθεση μέ τό σκοπό τῆς Σχολῆς ἤ παραιτοῦνται πρίν ἀπό τή λήξη τῆς θητείας τους, παύονται καί ἀντικαθίστανται ἀπό τό Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη.

3. Τό Δ.Σ. τῆς Σχολῆς συγκροτεῖται σέ σῶμα κατά τήν πρώτη συνεδρίασή του καί ἐκλέγει τό Γραμματέα καί τό Ταμία.


 
 

Ἄρθρο 4

Ἁρμοδιότητες τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου

α) Τό Δ.Σ. ἀποφασίζει γιά κάθε θέμα, πού ἀφορᾶ στήν ὀργάνωση, διοίκηση καί λειτουργία τῆς Σχολῆς.

β) Γιά τήν ἐπίτευξη τῶν σκοπῶν τῆς Σχολῆς τό Δ.Σ. συνεργάζεται μέ τό Μητρπολιτικό Συμβούλιο, μέ τά Ἐκκλησιαστικά Συμβούλια τῶν ἐνοριῶν, μέ τά ἄλλα ἐκκλησιαστικά ἱδρύματα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, μέ τήν Τοπική καί Νομαρχιακή Αὐτοδιοίκηση, μέ πολιτιστικούς καί ἐπιστημονικούς συλλόγους, καθώς καί μέ φυσικά καί νομικά πρόσωπα.

γ) Ἀποφασίζει γιά τήν πρόσληψη καί τίς ἀποδοχές τοῦ κάθε εἴδους προσωπικοῦ, πού παρέχει τίς ὑπηρεσίες του στή Σχολή μέ συμβάσεις ἐργασίας ἰδιωτικοῦ δικαίου ἀορίστου ἤ ὁρισμένου χρόνου καί γιά ἀνάθεση ἐντολῆς στό νομικό σύμβουλο τοῦ Ἱδρύματος.

δ) Ἀποφασίζει γιά τή διαχείριση τῆς περιουσίας του καθώς καί γιά τούς πόρους πού διατίθενται γιά τήν ἐκπλήρωση τῶν σκοπῶν του.

ε) Καταρτίζει καί ἐγκρίνει τόν ἐτήσιο προϋπολογισμό καί ἀπολογισμό τοῦ Ἱδρύματος.

στ) Ἔχει τήν εὐθύνη τοῦ γενικοῦ συντονισμοῦ καί τοῦ ἐλέγχου τῆς ὅλης ὀργανώσεως καί λειτουργίας τῆς Σχολῆς σέ συνεργασία πάντα μέ τό Γενικό Διευθυντή Σπουδῶν.

ζ) Καθορίζει τό ποσό τῆς ἐγγραφῆς καί εἰσφορᾶς τῶν σπουδαστῶν, τήν κάλυψη τῶν ἀτομικῶν δαπανῶν τῶν καθηγητῶν καί τοῦ προσωπικοῦ καί ἔχει τή διαχείριση τοῦ Ταμείου τῆς Σχολῆς.

η) Ἀναθέτει σέ μέλος τοῦ Δ.Σ. ἤ σέ ἐργαζομένους στή Σχολή συγκεκριμένο ἔργο. θ) Ἀποφασίζει γιά κάθε θέμα πού δέν προβλέπεται ρητά ἀπό τίς διατάξεις τοῦ παρόντος καταστατικοῦ. 


 
 

Ἄρθρο 5 
 
Ἁρμοδιότητες Προέδρου καί Ἀναπληρωτοῦ Προέδρου.
 
1) Ὁ Πρόεδρος τοῦ Δ.Σ. ἔχει τίς ἀκόλουθες ἁρμοδιότητες: α. Συγκαλεῖ σέ συνεδρίαση τό Δ.Σ., καταρτίζει, βοηθούμενος ἀπό τό Γραμματέα, τήν ἡμερήσια διάταξη καί προεδρεύει στίς συνεδριάσεις τοῦ Δ.Σ.. Οἱ προσκλήσεις γιά συνεδρίαση στέλνονται στά μέλη τοῦ Δ.Σ. πέντε (5) τουλάχιστον ἡμέρες πρό τῆς συνεδριάσεως. Ὑπογράφει τά πρακτικά καί ἐπιβλέπει τή διαχείριση τοῦ Ταμείου. β. Ἀλληλογραφεῖ μέ τίς ἀρχές καί ὑπογράφει κάθε ἔγγραφο καί κάθε σύμβαση τῆς Σχολῆς. γ. Ἐκπροσωπεῖ τή Σχολή ἐνώπιον τῶν Δικαστηρίων, Δημοσίων Ἀρχῶν καί κάθε φυσικοῦ ἤ νομικοῦ προσώπου. δ. Ἀποφασίζει γιά τίς μετακινήσεις τῶν μελῶν τοῦ Δ.Σ. ε. Ἐκδίδει τά ἐντάλματα πληρωμῆς γιά κάθε δαπάνη πού προβλέπεται στόν ἐγκεκριμένο προϋπολογισμό. στ. Ἀσκεῖ ἐποπτεία καί ἔλεγχο στό προσωπικό τῆς Σχολῆς καί ἐκτελεῖ τίς ἀποφάσεις τοῦ Δ.Σ.
 

2) Ὁ Ἀναπληρωτής Πρόεδρος τῆς Σχολῆς ἀναπληρώνει τόν Πρόεδρο σέ περίπτωση ἀπουσίας ἤ κωλύματος τοῦ Προέδρου καί ἀσκεῖ τά καθήκοντα πού τοῦ ἀντίθενται ἀπό τόν Πρόεδρο ἤ τό Δ.Σ


 
 

Ἄρθρο 6

Ὁ Διευθυντής τῆς Σχολῆς. Ὁ Διευθυντής τῆς Σχολῆς διορίζεται ὑπό τοῦ Μητροπολίτου γιά θητεία δύο (2) ἐτῶν. Μετέχει τοῦ Δ.Σ. καί προτείνει πρός συζήτηση τά θέματα πού ἀφοροῦν τή Σχολή. Οἱ ἁρμοδιότητές του καθορίζονται ἀπό τόν Πρόεδρο τῆς Σχολῆς μετά ἀπό ἀπόφαση τοῦ Δ.Σ. 


 
 

Ἄρθρο 7

Ἁρμοδιότητες Γραμματέως τοῦ Δ.Σ. Ὁ Γραμματέας τοῦ Δ.Σ.
α) συνυπογράφει μέ τόν Πρόεδρο κάθε ἔγγραφο τοῦ Ἱδρύματος,
β) φροντίζει γιά τή σύνταξη τῶν πρακτικῶν τοῦ Δ.Σ.
γ) διεκπεραιώνει τήν ἀλληλογραφία,
δ) φυλάττει τά ἔγγραφα, τά βιβλία, τή σφραγίδα τοῦ Ἱδρύματος καί εὐθύνεται γιά τήν καταστροφή ἤ τήν ἀπώλεια αὐτῶν,
ε) μεριμνᾶ γιά τήν ἐκτέλεση τῶν ἀποφάσεων τοῦ Δ.Σ. καί ἀναφέρεται σχετικά στόν Πρόεδρο.


 
 

Ἄρθρο 8

Ἁρμοδιότητες Ταμία τοῦ Δ.Σ. Ὁ Ταμίας τοῦ Δ.Σ.:
α) εἰσπράττει ὅλα τά ἔσοδα αὐτῆς μέ Διπλότυπα Γραμμάτια Εἰσπράξεως, θεωρημένα ἀπό τήν οἰκείαν Ἱεράν Μητρόπολιν, τά ὁποῖα συνυπογράφει μέ τόν Πρόεδρο,
β) καταθέτει τά ἔσοδα τῆς Σχολῆς σέ πιστωτικό Ἵδρυμα στό ὄνομα τῆς Σχολῆς, ἐνῶ μπορεῖ νά παρακρατεῖ χρηματικό ποσό στά χέρια του, τό ὁποῖο καθορίζεται ἀπό τό Δ.Σ., γιά τήν ἀντιμετώπιση ἐκτάκτων καί ἐπειγουσῶν ἀναγκῶν τῆς Σχολῆς,
γ) ἐκτελεῖ κάθε πληρωμή σύμφωνα μέ τίς ἀποφάσεις τοῦ Δ.Σ., ὕστερα ἀπό ἔγγραφη ἐντολή τοῦ Προέδρου ἤ τοῦ νομίμου ἀναπληρωτοῦ του,
δ) τηρεῖ καί φυλάσσει τά διαχειριστικά βιβλία καί στοιχεῖα τοῦ Ἱδρύματος,
ε) φροντίζει γιά τήν ἔγκαιρη κατάρτιση τῶν σχεδίων προϋπολογισμοῦ καί ἀπολογισμοῦ καί ὑποβολή στό Δ.Σ. πρός ψήφιση καί στήν οἰκείαν Ἱεράν Μητρόπολιν πρός ἔγκριση


 
 

Ἄρθρο 9

Συνεδριάσεις τοῦ Δ.Σ. Τό Δ.Σ. συνεδριάζει κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Προέδρου ἤ τοῦ νομίμου ἀναπληρωτοῦ αὐτοῦ ἤ ὅταν τό ζητήσουν μέ ἔγγραφη αἴτησή τους πρός τόν Πρόεδρο τρία (3) τουλάχιστον μέλη, τά ὁποῖα θά ἀναφέρουν καί τά θέματα πού θά συζητηθοῦν. Τό Δ.Σ. εὑρίσκεται σέ ἀπαρτία καί ἀποφασίζει νομίμως, ὅταν εἶναι παρόντα τουλάχιστον τρία (3) μέλη. Οἱ ἀποφάσεις τοῦ Δ.Σ. λαμβάνονται κατά πλειοψηφία. Σέ περίπτωση ἰσοψηφίας ἰσχύει ἡ ψῆφος τοῦ Προέδρου. 


 
 

Ἄρθρο 10

Πόροι καί Περιουσία τῆς Σχολῆς.
1. Περιουσία τῆς Σχολῆς ἀποτελεῖ τό ἀκίνητο πού εὑρίσκεται στήν πόλη τοῦ Βόλου, ἐπί τῆς ὁδοῦ Ἁγίου Νικολάου, ἀριθ. 108. 

2. Πόροι τῆς Σχολῆς εἶναι: α) Οἱ ἑκάστοτε ἐπιχορηγήσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ, τοῦ Δημοσίου ἤ ἄλλων Ν.Π.Δ.Δ. ἤ Ν.Π.Ι.Δ. ἤ ἄλλων ἐπιχορηγήσεων Ἐθνικῶν ἤ Εὐρωπαϊκῶν προγραμμάτων, καθώς καί ἐπιχορηγήσεις ἐκ μέρους φυσικῶν προσώπων.
β) Τό δικαίωμα ἐγγραφῆς καί ἡ μηνιαία εἰσφορά ἤ δωρεά τῶν σπουδαστῶν.
γ) Τό δικαίωμα τῆς ἐγγραφῆς καί εἰσφορᾶς τῶν σπουδαστῶν δέν ἔχει τήν ἔννοια τῶν διδάκτρων, ἀλλά τῆς καλύψεως τῆς ἀτομικῆς δαπάνης γιά τήν παροχή τῆς ὑλικοτεχνικῆς ὑποδομῆς τῆς διδασκαλίας.
δ) Οἱ τόκοι καί οἱ καταθέσεις τῆς Σχολῆς σέ πιστωτικούς ὀργανισμούς.
ε) Οἱ δωρεές ἐν ζωῇ ἤ αἰτίᾳ θανάτου, κληρονομιές, κληροδοτήματα ἤ κληροδοσίες κινητῶν ἤ ἀκινήτων φυσικῶν ἤ νομικῶν προσώπων. στ) Εἰσφορές καί δωρεές σέ εἶδος ἤ χρῆμα φίλων τῆς Σχολῆς. ζ) Κάθε ἄλλο ἔσοδο, πού προέρχεται ἀπό νόμιμη πηγή καί δέν περιλαμβάνεται στό παρόν ἄρθρο.


 
 

Ἄρθρο 11

Τό Δ.Σ. μπορεῖ νά ἀνακηρύττει δωρητές, εὐεργέτες καί μεγάλους εὐεργέτες τῆς Σχολῆς, εἴτε ἐν ζωῇ εὑρισκομένους, εἴτε μετά θάνατον. Δωρητές ἀνακηρύσσονται ὅσοι προσφέρουν στή Σχολή χρηματικά ποσά ἤ περιουσιακά στοιχεῖα ἀξίας ἀπό 3000,00 ἕως 15000,00 εὐρώ. Εὐεργέτες ἀπό 15000,00 ἕως 30000,00 εὐρώ καί Μεγάλοι Εὐεργέτες ἀπό 30000,00 εὐρώ καί ἄνω. 


 
 

Ἄρθρο 12

Τηρούμενα βιβλία Τό Ἵδρυμα τηρεῖ τά ἑπόμενα βιβλία:
α) Βιβλίο περιουσιακῶν στοιχείων στό ὁποῖο καταχωρεῖται ἡ κινητή καί ἀκίνητη περιουσία του.
β) Βιβλίο πρωτοκόλλου εἰσερχομένων καί ἐξερχομένων ἐγγράφων.
γ) Βιβλίο Ἀποφάσεων καί Πρακτικῶν τοῦ Δ.Σ.
δ) Βιβλίο Ταμείου.
ε) Γραμμάτια Εἰσπράξεως.
στ) Ἐντάλματα πληρωμῶν.
ζ) Μαθητολόγιο.
η) Βιβλίο Ἐξετάσεων.
θ) Μητρῶο ἐκπαιδευτῶν καί ἐκπαιδευομένων.


 
 

Ἄρθρο 13

Ἔλεγχος τῆς Σχολῆς. Οἰκονομικός καί κάθε ἄλλος ἔλεγχος διενεργεῖται ἀπό τήν Ἱεράν Μητρόπολιν Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ. Τό Δημόσιο δικαιοῦται νά ἐνεργήσει ἔλεγχο, συμφώνως μέ τίς κείμενες διατάξεις, ἐφόσον προηγουμένως εἰδοποιηθεῖ ἐγγράφως ὁ Πρόεδρος.


 
 

Ἄρθρο 14

Προμήθειες - Ἐκτελέσεις Ἔργων. Οἱ προμήθειες ἀναλωσίμων ἤ μή ὑλικῶν, ἐπίπλων καί σκευῶν πραγματοποιοῦνται μέ ἐντολή τοῦ Προέδρου τῆς Σχολῆς, ὕστερα ἀπό ἀπόφαση τοῦ Δ.Σ. 


 
 

Ἄρθρο 15

Ὀργάνωση σπουδῶν.
1. Ἡ Σχολή ἀπαρτίζεται ἀπό δύο τομεῖς:
α) τόν τομέα τῆς ἁγιογραφίας καί
β) τόν τομέα τῶν θεωρητικῶν σπουδῶν.
     Α. Στόν πρῶτο τομέα κύρια διδακτική μονάδα εἶναι τό ἐργαστήριο. Στό ἐργαστήριο ὁ σπουδαστής ἀποκτᾶ ὄχι μόνον τεχνικές γνώσεις, ἀλλά καί μία ὁρισμένη ἀντίληψη γιά τήν τέχνη, ἡ ὁποία μπορεῖ νά διαφοροποιεῖται ἀπό ἄλλο διδάσκοντα, ἐνῶ ὁ σπουδαστής μπορεῖ νά ἀκούσει καί νά ἐπιλέξει ἀναλόγως.
     Β. Στόν τομέα τῶν θεωρητικῶν σπουδῶν τά θεωρητικά μαθήματα ἔρχονται νά συμπληρώσουν τά ἐργαστηριακά μαθήματα. Ὁ σπουδαστής εἶναι ὑποχρεωμένος νά παρακολουθεῖ τά θεωρητικά μαθήματα ἤ καί νά ἐξεταστεῖ σ’ αὐτά.

2. Γιά τούς τελειοφοίτους θά λειτουργοῦν σεμινάρια, στά ὁποῖα οἱ σπουδαστές, μέ τή βοήθεια τοῦ ἁρμοδίου καθηγητοῦ, θά μποροῦν νά συνθέτουν μικρές ἐργασίες. Τά σεμινάρια θά ὀργανώνουν οἱ δάσκαλοι πού εἶναι ὑπεύθυνοι γιά τή διδασκαλία τῶν θεωρητικῶν μαθημάτων.

3. Ἡ Σχολή θά μπορεῖ νά ὀργανώνει ἐκθέσεις, ὅπου θά προβάλλονται ἀφ’ ἑνός τά ἔργα τῶν σπουδαστῶν καί καθηγητῶν τῆς Σχολῆς καί ἀφ’ ἑτέρου ἡ Βυζαντινή Ἁγιογραφία.

4. Τό ἀναλυτικό πρόγραμμα τῶν μαθημάτων καί τῶν ὅποιων τροποποιήσεών του ἀνακοινώνεται στήν ἀρχή τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ἔτους. 


 
 

Ἄρθρο 16

Πρόγραμμα σπουδῶν.
1. ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Οἱ σπουδές τῆς Σχολῆς εἶναι τετραετεῖς, μέ τέσσερις διδακτικές ὧρες κάθε ἀπόγευμα καί ὁλοκληρώνονται σέ ἐτησίους κύκλους διδασκαλίας. Γιά κάθε ἔτος σπουδῶν παρέχεται σχετική βεβαίωση, μετά ἀπό ἐπιτυχεῖς ἐξετάσεις, ἐνῶ μετά τό πέρας τῆς τετραετοῦς διαρκείας τῶν σπουδῶν καί τῶν πτυχιακῶν ἐξετάσεων παρέχεται πτυχίο, ἀναγνωρισμένο ἀπό τήν Ἱεράν Μητρόπολιν.

2. ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στό Α΄ ἔτος σπουδῶν Πρακτικά: Ἐλεύθερο σχέδιο, γνωριμία μέ τό φῶς καί τή σκιά. Θεωρητικά: Βυζαντινή Ἀρχαιολογία, Ἁγιολογία, Θεολογία τῆς εἰκόνος. Στό Β΄ ἔτος σπουδῶν Πρακτικά: Ἐλεύθερο σχέδιο, βυζαντινό σχέδιο, χρῶμα πάνω στό ἐλεύθερο σχέδιο, μιά πρώτη εἰσαγωγή στήν εἰκόνα. Θεωρητικά: Ἐκκλησιαστική ἱστορία, Ἁγιολογία, Ἀρχαῖα Ἑλληνικά, Ἐκκλησιαστικό μυστήριο στήν εἰκονογραφική παράδοση τῆς Ἀνατολῆς. Στό Γ΄ ἔτος σπουδῶν Πρακτικά: Φορητή εἰκόνα, τεχνοτροπία αὐγοτέμπερας, χρύσωμα, τεχνοτροπία κηροχρώματος, ἀνάγλυφο καί διάτρητο φωτοστέφανο. Θεωρητικά: Ἀρχαῖα Ἑλληνικά, Βυζαντινή διακοσμητική, Θεολογία τοῦ εἰκονοστασίου. Στό Δ΄ ἔτος σπουδῶν Πρακτικά: Τοιχογραφία, τεχνοτροπία τοῦ φρέσκου, γνωριμία μέ τά ὑλικά. Θεωρητικά: Ἀρχαῖα Ἑλληνικά, Παλαιογραφία – Βυζαντινή γραφή.


 
 

Ἄρθρο 17

Τροποποίηση τοῦ Ὀργανισμοῦ Ὁ ὀργανισμός τοῦ Ἱδρύματος μπορεῖ νά τροποποιηθεῖ ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο μετά ἀπό ἀπόφαση τοῦ Δ.Σ. τοῦ Ἱδρύματος. Ἡ ἀπόφαση λαμβάνεται μέ πλειοψηφία τουλάχιστον τεσσάρων (4) μελῶν τοῦ Συμβουλίου καί δημοσιεύεται ὅπως ὁ παρών Ὀργανισμός.


 
 

Ἄρθρο 18

Διάλυση τοῦ Ἱδρύματος Τό Ἵδρυμα διαλύεται μέ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, κατόπιν ὁμοφώνου καί αἰτιολογημένης ἀποφάσεως τοῦ Δ.Σ. μέ τήν παρουσία ὅλων τῶν μελῶν του. Στήν περίπτωση αὐτή ἡ κινητή καί ἀκίνητη περιουσία τοῦ Ἱδρύματος περιέρχεται στήν Ἱεράν Μητρόπολιν Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ, ἡ ὁποία ὑποχρεοῦται νά χρησιμοποιήσει αὐτήν γιά ἄλλο παρεμφερῆ σκοπό, κατά τήν ἐλεύθερη καί ἀπόλυτη κρίση τοῦ Μητροπολίτου.


 
 

 Ἄρθρο 19

Ἐσωτερικός Κανονισμός. Τό Δ.Σ. δύναται νά ἐκπονήσει Ἐσωτερικό Κανονισμό, ὅπου θά καθορίζονται θέματα πού δέν ὁρίζονται στό παρόν καταστατικό καί θά ἀφοροῦν τή βελτίωση τῆς λειτουργίας τῆς Σχολῆς. Μέχρι συντάξεως τοῦ Ἐσωτερικοῦ Κανονισμοῦ κάθε θέμα πού δέν ρυθμίζεται ἀπό τόν παρόντα Κανονισμό θά ρυθμίζεται κατά περίπτωση μέ ἀπόφαση τοῦ Δ.Σ.


 
 

Ἄρθρο 20

Ἡ ἰσχύς τοῦ παρόντος Κανονισμοῦ ἀρχίζει ἀπό τή δημοσίευσή του στήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως καί στό περιοδικό «Ἐκκλησία».


 
 

Ἄρθρο 21

Ἀπό τίς διατάξεις τοῦ Κανονισμοῦ αὐτοῦ προκαλεῖται δαπάνη σέ βάρος τοῦ Προϋπολογισμοῦ τοῦ Νομικοῦ Προσώπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ, τό ὕψος τῆς ὁποίας δέν μπορεῖ νά προσδιοριστεῖ.


 
 

 ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ Η ΒΑΦΩΝ ΜΕ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΙ (ὑπό Φωτίου Κόντογλου)

Τά χρώματα ὅπού εἶναι στερεά καί ἀνάλλακτα ἀπό τόν καιρόν, καί κοντά εἰς αὐτό εἶναι ἁρμοδιώτερα διά τήν σεμνοχρωμία καί τήν μυστικήν ἀπεικόνισιν τῶν ἀγίων, εἶναι τά ἀκόλουθα:
Α΄ Τό ἄσπρον, τό λεγόμενον ψιμμίθι, τό ὁποῖον εἶναι η τσίγκος, ἤ στουμπέτσι. Οἱ παλαιοί εἶχαν τό στουμπέτσι, καί αὐτό τό ὀνόμαζαν ψιμμίθι, τσίγκον δέ δέν εἶχαν. Ὅλες οἱ παλαιές εἰκόνες εἶναι ζωγραφισμένες μέ στουμπέτσι. Αὐτό τό χρῶμα γίνεται ἀπό τόν μόλυβδον, καί διά τοῦτο εἶναι δηλητήριον. Οἱ παλαιοί τό ἔκαμναν μόνοι των, ὅπως καί ὅλα τά χρώματα, βάζοντας ψιλά κομμάτια ἀπό μόλυβδον μαζί μέ ξίδι ἀψύ μέσα εἰς ἕνα τσουκάλι, καί ἀφοῦ τό ἐβούλωναν καλά, τό ἔχωναν εἰς ἀχώνευτον κοπριάν, ἀφήνοντάς το ὥς δεκαπέντε ἡμέρας. Ἔτσι ἔκαμναν τό ψιμμίθι τῆς εἰκόνος τό λεγόμενον στουμπέτσι. ...Οἱ ἀρχαῖοι εἶχαν διά ἄσπρον ἕνα ἀπρόχωμα παραπλήσιον μέ τήν κιμωλίαν, τό λεγόμενον μ ή λ ι ο ν, ἐπειδή ἔβγαινε ἀπό τήν νῆσον Μῆλον.

Β΄ Τό μαῦρον, τό ὁποῖον βγαίνει ἀπό καμένα κόκκαλα. Τό ἄριστον μαῦρον βγαίνει ἀπό τό καμένον φίλντισι, δηλαδή τό ἐλεφαντοκόκκαλον. Μπορεῖς νά μεταχειριστθῆς διά μαῦρον καί τόν λεπτόν καπνόν τοῦ δαδίου.

Γ΄ Ἡ ὤχρα, εἶναι χρῶμα κίτρινον χρυσοειδές, καί εἶναι γεῶδες, προερχόμενον ἀπό τήν σκουριάν τοῦ σιδήρου. Χρῶμα ἀναλλοίωτον καί δυνατόν. Ὑπάρχουν πολλῶν εἰδῶν ὦχρες, ἄλλες σκουρότερες, καί ἄλλες ἀσπρότερες. Οἱ παλαιοί ἐμεταχειρίζοντο μίαν ὤχραν ὁπού τήν ἔλεγον πολίτικην, ὁπού ἦτον κοκκινωπή, ἄλλην μίαν ὁπού τήν ἔλεγον θασίτικην, καί ἑτέραν λεγομένην βενέτικην, ὁπού ἔκλινε πρός τό πρασινωπόν ἤ λεμονί.

Δ΄ Ἡ σιέννα ὠμή, εἶναι ἕνα χρῶμα κίτρινον σκοῦρον ὡσάν τό χρῶμα τοῦ ξύλου, διά τοῦτο οἱ παλαιοί τήν ἔλεγον βαθεῖαν ὤχραν. Εἶναι καί αὐτή χρῶμα φυσικόν πού βγαίνει ἀπό τήν γῆν, καί εἶναι ἀναλλοίωτον.

Ε΄ Ἡ σιέννα ψημένη ἤ καμένη, χρῶμα κεραμιδί, στερεόν, γεῶδες ὅπως ἡ ἐμή. Οἱ παλαιοί τήν λέγουν βῶλον, καί ὀξύ συναπίδι.

ΣΤ΄ Ἡ ὄμπρα ὠμή, εἶναι ἕνα χρῶμα ὡσάν χῶμα, ὁπού κλίνει ἄλλοτε εἰς τό καφετί, ἄλλοτε εἰς τό σταχτοπράσινο. Ἡ σταχτοπράσινη ὄμπρα εἶναι πολύ καλή διά νά κάμης προπλασμόν τοῦ προσώπου. Καί αὐτή βγαίνει ἐκ τῆς γῆς.

Ζ΄ Ἡ ὄμπρα ψημένη, εἶναι χρῶμα μαυροκόκκινον ἤ βαθύ καφετί. Καί τοῦτο εἶναι χρῶμα στερεόν καί γεῶδες. Ἀνακατευμένη μέ ὀλίγον ψιμμίθι (ἄσπρον) κάμνει ἔνα πολλά ὡραῖον χρῶμα ἰῶδες (μενεξεδί).

Η΄ Τό χονδροκόκκινον, τό ὁποῖον εἶναι καί αὐτό γεῶδες, σκουριά τοῦ σιδήρου, καί δέν εἶναι πολύ κόκκινον, ὅπως ἡ κιννάβαρις καί ἄλλα χημικά χρώματα, ἀλλά εἶναι γλυκύτατον καί στερεόν. Οἱ παλαιοί τό ἔλεγαν βῶλον ἀνοικτόν.

Θ΄ Τό λαζούρι ἤ ἰνδικόν, ἦτον ἕνα χρῶμα μαβί, τό ὁποῖον ἔφεραν ἀπό τήν Ἰνδίαν, καί δέν ἦτο ὀρυκτόν, ἀλλά φυτικόν, καί ὡς ἐκ τούτου ἀδύνατον, Τώρα ἔχομεν τό λουλάκι, τό ὁποῖον εἶναι πολύ στερεόν, καί δουλεύεται καί εἰς τήν ζωγραφικήν τοῦ τοίχου.

Ι΄ Τό κοβάλτιον, εἶναι ἕνα ὡραῖον χρῶμα γαλανόν, τό ὁποῖον εἶναι στερεόν, καί δουλεύεται καί εἰς τόν τοῖχον. ΙΑ΄ Τό πράσινον τοῦ χαλκοῦ, τό ὁποῖον εἶναι στερεόν χρῶμα. Οἱ παλαιοί τό ἔλεγαν βαρδάραμον ἤ τσιγκιάρι... Αὐτά εἶναι ὅλα τά χρώματα, τά ὁποῖα πρέπει νά μεταχειρίζεται ὁ ἁγιογράφος εἰς τήν ἐργασίαν του. Τά δέ ἄλλα δέν τοῦ χρειάζονται διόλου, διότι καί γερά δέν εἶναι καί ἱεροπρέπειαν δέν ἔχουν... ἡ ὑπερβολική ποικιλοχρωμία δέν εἶναι καλή διά τήν ἐκκλησιαστικήν τέχνην μας, ὁπού εἶναι αὐστηρά καί εὐφραίνεται εἰς τήν σεμνοχρωμίαν.


 
 

Αγίου Νικολάου 108 - ΒΟΛΟΣ
Σταθερό 2421041058
Κινητό 6972225448